۱۳۸۹ دی ۱۰, جمعه

منجم

مدتيه كه عضو منجم شدم. قبل از اينكه عضو بشم جو بدي عليه منجم توسط بعضي از دوستان بلاگر ايجاد شده بود و من تصور ميكردم اونجا يه آشفته بازار واقعيه. اين مدتي كه عضو منجم بودم اين محيط از نظر من يه محيط با تعاريف خاص خودشه و ما نميتونيم انتظار داشته باشيم مثلن مفاهيم كت و كلفت و عميق مربوط به جنبش مبارزه با هوموفوبيا رو اونجا پيدا كنيم چرا كه بيشتر افراد با اهدافي مثل پيدا كردن دوست و بي اف و يا صرفن عمل س-ك-س عضو منجم شدن. من فكر كنم مشكل بعضيا اينه كه با يه هدف خاص به اين محيط وارد شدن و بعد با افراد ديگه اي كه هدف ديگه اي داشتند تماس برقرار كردن و اين تماس منجر به مسائلي شده كه براشون مطلوب نبوده. كسي كه به دنبال يه بي اف دائمي هست با كسي كه فقط به دنبال س-ك-س هست فرق داره و اين به معناي نفي و يا نكوهش هيچكدوم نيست بلكه به اين معناست كه ما بايد بدونيم چي ميخوايم و همچنين هدف طرف مقابل رو هم بدونيم و البته بايد حواسمون به دروغهايي كه بعضي ها ممكنه تو اين محيط بگن هم باشه تا بتونيم به هدف مورد نظر خودمون برسيم. در كل فكر ميكنم اين شبكه اجتماعي، براي جامعه اي مثل كشور ما مفيد باشه به شرطي كه آگاهانه و عاقلانه ازش استفاده كنيم و نه از روي احساس.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر